Tuesday, March 31, 2009

RONA-RONA SUPER LUTEIN

Super Lutein - (6 Most Important Carotenoids + 5 Most Essential Nutrients) Lutein, Lycopene, Beta Carotene, A-Carotene, Zeaxanthin, Crocetin + Blueberry, Blackcurrant, DHA, Vitamin E, Vitamin B.

Baik Untuk Penglihatan Dan Kesihatan Menyeluruh.

KESIHATAN MATA.

Mengurangkan Keletihan Mata, Menggalakkan Penglihatan Yang Jelas dan Sihat.

Mengalami kesukaran untuk membaca cetakan kecil dalam surat khabar?

Risau yang penglihatan anda mungkin menjadi kabur kerana katarak?

Mengalami kesukaran memandu diwaktu malam terutamanya ketika hujan?

Mengalami kekeringan mata kerana sering menggunakan komputer?

Mata kelihatan merah, berair dan pedih?

Tidak dapat menikmati program TV kesukaan kerana keletihan dan ketegangan mata?

Mata terlalu peka terhadap cahaya yang terang?

Tidak dapat menyingkirkan bebayang dan kesembapan mata?

Jangan risau! Ini merupakan masalah mata yang lazim dan boleh dilegakan dengan mudah melalui pengambilan Super Lutein. Peningkatan daya penglihatan yang lebih baik dengan memakan makanan berkhasiat tinggi lutein juga boleh membantu seperti :

Mengurangkan ketidakselesaan mata termasuk mata yang sensitif, mata merah, mata berair, kegatalan dimata dan mata kering.

Mengurangkan keletihan mata, mengurangkan bebayang serta kesembapan mata.
Meningkatkan daya penglihatan.

Mengurangkan risiko kebutaan yang disebabkan oleh katarak, peningkatan usia atau glukoma.

Meningkat secara ketara keupayaan mata kita untuk menyesuaikan diri terhadap silau serta kegelapan.

Menguatkan kapilari darah yang membekalkan nutrien kepada otot dan saraf mata serta meningkatkan peredaran mikro ke mata.

Meningkat penghantaran oksigen dan nutrien perlu ke mata.

Menghalang histamin dan prostagladin yang menyebabkan keradangan dan melegakan kemerahan dan kepekaan mata.

Terbukti berkesan untuk membantu retinopati diabetik, katarak, retinitis pigmentosa, glaukomadan rabun malam.

Keberkesanan Super Lutein menakjubkan..!

Super Lutein dapat menghalang perkembangan masalah katarak.

Sebenarnya penyakit-penyakit mata termasuk rabun dekat atau rabun jauh biasa disebabkan oleh faktor keturunan atau lingkungan, atau biasanya kerana kombinasi kedua faktor tersebut.

Kesihatan keseluruhan mata anda adalah amat penting dalam membantu mengekalkan daya penglihatan yang sempurna. Beberapa faktor seperti merokok, diabetis, steroid, kecederaan, Pendedahan berlebihan kepada pencemaran, cahaya matahari boleh melemahkan dan menjejaskan daya penglihatan.

Disarankan agar pemakanan seimbang dan rehat yang mencukupi adalah amat penting untuk mengekalkan daya penglihatan yang sempurna. Disampingkan bersama pengamalan keatas produk Super Lutein ini. Ia dianggap sebagai makanan penglihatan berasakan kepada kesannya yang menggagumkan terhadap fungsi mata. Diantara pengguna yang ramai mengamalkan adalah juruterbang terutamanya yang bertugas pada waktu malam kerana mereka dapati daya penglihatan mereka semakin tajam.

Makanan Super Lutein ini boleh meningkatkan bekalan oksigen dan darah kemata, menguatkan kapilari yang membekalkan nutrien keotot serta saraf mata. Super Lutein juga berupaya untuk mengelakkan banyak masaalah bagi orang muda, remaja selalu bertukar lensa kontak dan orang tua.

Pengambilan makanan Super Lutein ini boleh diamalkan oleh semua peringkat umur orang dewasa, pelajar warga tua, pesakit diabetis termasuklah kanak-kanak dan pada anda yang begitu prihatin pada mata walaupun tiada masaalah lindungilah mata sedari awal.

Dinasihati juga periksalah mata secara berkala. Lakukan pemeriksaan secara berkala setiap tahun. Indera penglihatan adalah sangat berharga. Dengan selalu menjaga dan merawat kesihatan mata bererti juga melestarikan indera penglihatan. Hal ini harus dilakukan sejak lahir sampai akhir hayat.

Seringkali kita alpa memperhatikan aset berharga milik kita. Dan ketika sesuatu telah terjadi, baru kita menyesalinya. Inilah yang sering terjadi pada mata, sang jendela hati. Berjanjilah mulai hari ini Anda akan menjaga dengan merawatnya, sehingga ketika terjadi tanda-tanda timbulnya penyakit Anda segera menangkisnya.

Tidak kenal maka tidak sayang. Mari kita mengenal mata dan cara kerjanya, apabila kita selalu membajainya pastinya mata anda akan serasi dengan anda. Mata merupakan media kita mengagumi ciptaan ALLAH ini.

No comments:

Post a Comment